Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Θέατρο γύρω και μέσα μας-Theater around and inside us

ΓΙΑΤΙ

Στον 21ο αιώνα νέες προκλήσεις υπάρχουν όπως η οικονομική κρίση, η παγκοσμιοποίηση, η μετανάστευση κ.λπ. Για το λόγο αυτό, τα παιδιά  αλλάζουν. Σημειώνεται ότι οι νέες τεχνολογίες (κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, tablet) επηρεάζουν την καθημερινότητα των μαθητών. Από την άλλη, η ενσυναίσθηση, οι συναισθηματικές δεξιότητες και η αυτογνωσία έχουν πάψει να υπάρχουν. Ο κύριος στόχος αυτού του έργου Erasmus + είναι να χρησιμοποιήσει θεατρικές τεχνικές ως μέθοδο αλλαγής της συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που σχετικά με τη  διαφορετικότητα, το σχολικό εκφοβισμό, τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 ΣΤΟΧΟΙ

 Οι επιμέρους στόχοι που προέκυψαν από την ανάλυση των αναγκών των εμπλεκόμενων σχολείων στην αρχή του έργου είναι:

  1. να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του
  2. να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη.
  3. ενθαρρύνουν την πρωτοβουλία, την αντιμετώπιση προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων, την επικοινωνία και την εποικοδομητική διαχείριση των συναισθημάτων.
  4. να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη.
  5. ενισχύουν την αυτογνωσία και την αυτοπεποίθησή τους.
  6. να συμμετέχουν και να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία για να γίνουν πιο υπεύθυνοι για τη μάθηση και να βελτιώσουν τη συνολική τους απόδοση.
  7. αύξηση της αίσθησης πρωτοβουλίας, χειραφέτησης και αυτοεκτίμησης.
  8. να διευκολύνεται η έκφραση απόψεων, τάσεων και συναισθημάτων για κοινωνικά και πολιτιστικά ζητήματα των εταίρων.
  9. να μπορεί να δημιουργεί και να μοιράζεται θεατρικά δρώμενα για να αποκτήσει τις σχετικές δεξιότητες

 Επιπλέον, μέσω διεθνών συναντήσεων, ελπίζουμε να:

  1.  ανάπτυξη σχέσης μεταξύ των τεσσάρων ευρωπαϊκών σχολείων για τη δημιουργία καινοτόμων εκπαιδευτικών διαδικασιών και την ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών.
  2.  να αναπτύξουν μια σχέση μεταξύ των σχολείων για να ενθαρρύνουν μελλοντικές συνεργασίες.
  3.  δημιουργία και ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ δασκάλων και μαθητών στο θέατρο.
  4.  προωθεί την ομαδική εργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

  1.  7o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ από Ελλάδα (Συντονιστής)
  2.  STITUTI VINCI – ATENEO GROUP SAS από Ιταλία
  3.  NSTITUTO DE ENSEÑANZA SECUNDARIA BEATRIZ DE SUABIA από Ισπανία.

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ

 Θα χρησιμοποιήσουμε μια μεθοδολογία με επίκεντρο τον μαθητή mPPACT (Methodology for a Pupil and Performing Arts- Center Teaching). Η διαδικασία mPPACT εστιάζει στην ταυτότητα του εαυτού και στην ταυτότητα του άλλου. Οι δραστηριότητές μας θα βασίζονται σε προγράμματα θεατρικών παιδαγωγών και σε τεχνικές Forum Theatre εμπνευσμένες από τον Augusto Boal.

 Αρχικά θα πραγματοποιηθεί μια διεθνής συνάντηση όπου οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο έργο θα εκπαιδευτούν με θεατρικές τεχνικές. Θα αναπτυχθούν και θα ανταλλάσσονται μέθοδοι για το δράμα στην εκπαίδευση μεταξύ των εταίρων.

 Πριν από κάθε κινητικότητα και για το επιλεγμένο θέμα, οι συμμετέχοντες πρέπει να προετοιμάσουν δύο δραστηριότητες:

  1. Δυναμική ομάδας και προαξιολόγηση
  2. Προσωπική δέσμευση-Εξερεύνηση/Έρευνα

 Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το δράμα στην εκπαίδευση για την έρευνα και τον προβληματισμό τους σχετικά με το επιλεγμένο θέμα και τελικά θα δημιουργήσουν  ένα σύντομο δρώμενο, το οποίο πρόκειται να παρουσιάσουν κατά τη διάρκεια των κινητικότητας. Αυτά τα σύντομα δρώμενα θα μπορούσαν να βασίζονται σε ερώτηση ενεργοποίησης, εικόνα, βίντεο, έγγραφο κ.λπ. ή/και στην προσωπική τους εμπειρία. Προκειμένου να αξιολογηθούν εκ των προτέρων οι απόψεις των μαθητών, θεατρικά  παιχνίδια θα ήταν χρήσιμα στην αρχή της προετοιμασίας.

 Σε κάθε συνάντηση θα υπάρχουν δύο ακόμη δραστηριότητες:

  1.  Από το προσωπικό στο κοινό
  2.  Αξιολόγηση και Ανάπτυξη

 Οι μαθητές θα αναλογιστούν κριτικά τις απόψεις τους για το περιβάλλον στο οποίο ζουν, θα συγκρίνουν και θα ανταλλάξουν τις σκέψεις τους με μαθητές από μια διαφορετική κουλτούρα στην Ευρώπη. Θα παρατηρήσουν στερεότυπα, διαφορές και ομοιότητες και θα εκτιμήσουν την ποικιλομορφία των πολιτισμών. Στο τέλος πρέπει να απαντηθεί ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της συνάντησης. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν επίσης σε συναντήσεις με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες, προκειμένου να συζητήσουν και να αξιολογήσουν την πρόοδο του έργου. Όταν οι μαθητές επιστρέψουν στο σχολείο θα παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της κινητικότητας στους συμμαθητές τους.

 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Χρησιμοποιώντας τεχνικές θεάματος, θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση των μαθητών και να αλλάξουμε τη στάση τους στα τέσσερα θέματα. Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στο blog του έργου και στο Twinspace.

 ΕΠΙΠΤΩΣΗ

  •  Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα εκπαιδευτούν στη χρήση θεατρικών τεχνικών για την αντιμετώπιση διαφορετικών ειδών ζητημάτων στη σχολική κοινότητα.
  • Αυτοί οι δάσκαλοι με τη νέα αποκτηθείσα εμπειρία και γνώσεις θα διδάξουν με τη σειρά τους  συναδέλφους τους στο σχολείο.
  • Στοχεύουμε να αναπτύξουμε και να εκπαιδεύσουμε ομάδες μαθητών σε κάθε σχολείο οι οποίες -μακροπρόθεσμα- θα εντοπίζουν και θα αντιμετωπίζουν σχετικά ζητήματα.
  • Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε θεατρικές δραστηριότητες στο σχολείο, προκειμένου να διαδώσουν τις αξίες του έργου (σεβασμός του άλλου, ανεκτικότητα στη διαφορετικότητα κ.λπ.)
  • Οι δάσκαλοι θα μοιραστούν τις βέλτιστες πρακτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα αναπτύξουν θεατρικές τεχνικές για τη διαχείριση των μαθητών.

PROJECT TITLE: Theatre around and inside us

 WHY

 In the 21st century there are new challenges as financial crisis, globalization, immigration etc. For this reason, the students are changing. It is noted that new technologies (mobile phones, computers, tablets) influence students’ day life. On the other hand, empathy, emotional skills and self-knowledge have ceased to exist. The main aim of this Erasmus + project is to use theatrical techniques as a method to change children’s behaviour in issues related with the four topics: diversity, school bullying, interpersonal relationships, human rights.

 OBJECTIVES

 The individual objectives that emerged from a needs’ analysis of the involved schools at the beginning of the project are to:

  1.  develop their creativity and imagination
  2.  cultivate critical thinking.
  3.  encourage initiative, problem confrontation, decision making, communication and constructive management of emotions.
  4.  develop empathy, emotional intelligence.
  5.  strengthen their self-awareness and self-confidence.
  6.  engage and participate in the learning process to become more responsible for learning and improve their overall performance.
  7.  increase the sense of initiative, emancipation and self-esteem.
  8.  be facilitated to express views, trends and feelings on social and cultural issues of the partners.
  9.  be able to create and share theatrical events to acquire the relevant skills

 Furthermore, through international meetings, we hope to:

  1. develop a relationship between the four European schools for creating innovative educational processes and exchanging good educational practices.
  2. develop a relationship between schools to encourage future partnerships.
  3. create and develop cooperation between teachers and pupils in the theatre.
  4. promote teamwork of pupils and teachers.

 PARTICIPANTS

  1.  7o GYMNASIO RODOU from Greece (Coordinator)
  2.  ISTITUTI VINCI – ATENEO GROUP SAS from Italy
  3.  INSTITUTO DE ENSEÑANZA SECUNDARIA BEATRIZ DE SUABIA from Spain

 METHODOLOGY & TOOLS

 We will use a student-centered methodology mPPACT (Methodology for a Pupil and Performing Arts- Center Teaching). The mPPACT process focuses on the identity of the self and the identity of the other. Our activities will be based on theatrical pedagogue programmes and Forum Theatre techniques inspired from Augusto Boal.

 Initially there will be an international meeting where the teachers involved in the project will be educated with theatrical techniques. Methods on drama in education will be developed and exchanged between the partners.

 Before each mobility and for the chosen topic the participants have to prepare two activities:

  1.  Group dynamics and pre­-evaluation
  2.  Personal Engagement-Exploration/Research

 The students will use drama in education for their survey and reflection on the chosen topic and ultimately create their short play, which they are going to perform during the mobilities. These short plays could be based on a trigger question, image, video, document etc. or/and on their personal experience. They will make a short play/ performance relevant to the specific topic of the meeting. In order to pre-evaluate students’ views  experimental games would be useful at the beginning of the preparation.

 During each meeting it will be two more activities:

  1.  From Personal to Communal
  2.  Evaluation and Development

 Students will critically reflect on their views of the environment they live in, they will compare and exchange their thoughts with students from a different culture in Europe. They will notice stereotypes, differences and similarities and appreciate the diversity of cultures. At the end a questionnaire must be answered to evaluate the meeting’s results. Also, teachers will also participate in meetings with the teachers from the other countries, in order to discuss and evaluate the progress of the project. When the students come back home they will present the mobility’s result to their peers.

 RESULTS

 By using drama techniques, we shall try to increase students’ awareness and change their attitudes on the four topics. The results will be presented on the project’s blog and on the Twinspace.

 IMPACT

  •  The participating teachers will be educated in using drama techniques to cope with different kind of issues in the school community.
  •  These teachers with the new acquired experience and knowledge will instruct in turn their colleagues at school.
  •  There will be aimed activities by the teachers for the management of students’ problems.
  •  We aim to develop and train students’ teams within every school which -in the long term- will identify and confront relevant issues.
  •  The students will participate in drama activities at school, in order to disseminate the values of the project (respect of the other, tolerance in diversity etc.)
  •  The teachers will share best practices at European level and develop drama techniques on students’ management.

ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *